söndag 18 januari 2009

Snart så påbörjas den

Nu har jag gjort min chart till weasleytröjan som jag skall sticka, nu så är det bara garn som skall köpas och jag kan sätta igång med den, det kommer att bli roligt att sticka den hoppas jag, jag skall väl försöka att göra ett mönster under tiden som jag stickar den också eftersom av någon konstig anledning så verkar det inte finnas just den tröjan på hela vida internet, någon som sett den?
Jag skall läsa en extra gång i boken också så att det blir rätt med färger och så, jag kan inte komma på att de nämner något om själva grundfärgen på den, men det får jag väl reda på ikväll (:
Ulrika har ju även lagt ut frågan angående vilken som är våran favoritkaraktär i Harry Potter böckerna, för mig är det tveksamt, men Hagrid, Luna och Fred är favoriterna tror jag.
Det är roligt att se allt som alla håller på att göra, jätteroligt att se alla ideér som finns ute i sticksverige (:

2 kommentarer:

  1. Vet itne vad du menar för tröja? weasley-sweater finns det ju mönster på, men inte med kvicken på.

    SvaraRadera
  2. Jag menar tröjan som beskrivs i en av böckerna, i böckerna beskrivs 5 olika böcker som Harry får, en enfärgad i smaragdgrön, en med kvick, en med ett lejon, en med en drake, en som inte beskrivs, men då beskrivs Fred och Georges tröjor med bokstäver på.

    SvaraRadera