söndag 4 januari 2009

Nystart...

Mitt första projekt i denna KAL blir att sticka klart min Gryffindor-halsduk som jag började på... ja...jag tror det var 2006... :)
















(Bilden blev rätt kass, jag ska ta en ny utomhus i dagsljus sen.)

Stickas runt så den blir liksom dubbel. Garnet är Superwash Sport från Gjestal. Det röda är nr 237, det lejongula tror jag är nr 218. Inspirerat av detta mönster. Eller kanske jag stickar precis efter det. Efter så här lång tid minns jag inte riktigt. :)

Halsduken är nästan färdig, det ska till en sektion i rött till bara, sen ska jag blocka den lite lätt och sätta på fransar. Egentligen ska den vara längre, tror jag, men jag tycker den börjar räcka rätt bra. (Ska mäta den sen, jag är för lat just nu...)

Får se vad mitt nästa Potter-projekt blir sen. Jag är sugen på att göra någon slags uppifrån-o-ner-kofta i Harry Potter-färger, fast vilka färger vet jag inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar