lördag 17 januari 2009

En förtrollning


Det måste vara en förtrollad stickning jag har.Var helt inställd på att göra en uggla, men ju mer jag stickar och sammanfogar så blir det en katt. Sitter och funderar på om det är Hermiones (vet inte om namnet stavas så, har ingen bok i närheten) katt, har något minne av att hon har en kisse, som Ron misstänkte hade jagat bort hans råtta.

Ska fortsätta sticka och se vad det blir.

Allt "Harry Pottrande" här har gjort att jag också börjar få lust att läsa böckerna igen, eller kanske titta på filmerna från början.

1 kommentar:

  1. Har för mig att Hermoines katt är rödspräcklig. Men Professor McGonagall är gråspräcklig när hon är katt - det kanske är hon :)

    (Jag har också svårt att stava vissa namn, eftersom jag mest lyssnar på HP och inte läser *s*)

    SvaraRadera